«Η Ειρήνη είναι απόφοιτη του τμήματος φυσικής αγωγής και αθλητισμού του Αριστοτελείου πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η ενασχόλησή της με τη γυμναστική ξεκίνησε από την παιδική ηλικία καθώς υπήρξε αθλήτρια των 100μ. με πανελλήνιες διακρίσεις. Αυτό ήταν και το έναυσμα που την έκανε να αγαπήσει τον αθλητισμό και να εμπλουτίσει τις γνώσεις της ώστε να εδραιωθεί πλέον στο χώρο του fitness. Για μεγάλο διάστημα εξειδικεύτηκε στο personal training, και τη διδασκαλία προπονητικής θέλοντας να κατευθύνει τον κάθε αθλητή/μαθητευόμενό της να αναδείξει τον καλύτερο εαυτό του.»

Τι μπορεί να προκαλέσει στο σώμα μας η αυξημένη ακινησία, που είναι το αποτέλεσμα της εκτεταμένης παραμονής στο σπίτι;

Η ακινησία μπορεί να προκαλέσει ανεπιθύμητα αποτελέσματα στο σώμα μας. Αρχικά, η υπερκατανάλωση τροφής και ζάχαρης λόγω της παραμονής μας στο σπίτι, προκαλεί αύξηση του σωματικού λίπους και φυσικά του σωματικού βάρους. Η καθημερινότητα έχει ελαχιστοποιήσει την κίνηση και χωρίς σωματική άσκηση, μειώνεται δραματικά η μυϊκή μας μάζα και μηδενίζεται η προσπάθεια μας όλο το προηγούμενο διάστημα. Φυσικά το στρες της αβεβαιότητας και η μοναξιά επιδεινώνουν την κατάσταση.

Με ποιες ασκήσεις μπορούμε να αποφύγουμε τα αποτελέσματα που φέρει η καθιστική ζωή;

Υπάρχει πολύ μεγάλο εύρος ασκησιολογίου με το βάρος του σώματος που μπορούμε να εκτελέσουμε στο σπίτι. Αν γυμνάζεσαι για πρώτη φορά, καλό είναι να επιλέξεις μία ήπιας μορφής προπόνηση, όπως stretching ή Pilates. Αν ασκείσαι συστηματικά μπορείς να κάνεις ένα πρόγραμμα για όλο το σώμα με ασκήσεις όπως καθίσματα, προβολές, βυθίσεις, κάμψεις, σανίδα, burpees, ροκανίσματα και ραχιαίους. Απαραίτητα στοιχεία της προπόνησης είναι η προθέρμανση στην αρχή( πχ. 20’ τρέξιμο, ποδήλατο ή γρήγορο περπάτημα) και οι στατικές διατάσεις στο τέλος!

Σύμφωνα με την προσωπική σας εμπειρία και άποψη η συστηματική γυμναστική βοηθάει στην ψυχολογία και αν ναι πως το καταφέρνει αυτό;

Με την προπόνηση αυξάνονται τα επίπεδα σεροτονίνης, η οποία ευθύνεται για την καλή μας διάθεση, βοηθά στη ρύθμιση του ύπνου, της μνήμης και της σεξουαλικής επιθυμίας και λειτουργίας. Είναι σημαντικό να διατηρούμε ένα πρόγραμμα στην προπόνηση, όπως και στον ύπνο, για να επανέλθουμε στην κανονικότητα χωρίς δυσκολίες προσαρμογής. Όσο δύσκολο και κοπιαστικό είναι να αποκτήσει ένας ασκούμενος φυσική κατάσταση, δυστυχώς τόσο εύκολο είναι να τη χάσει.

Πως μπορούμε να ασκηθούμε μόνοι μας με την συνθήκη ότι τα γυμναστήρια είναι κλειστά;

Ποιες διαφορές αντιληφθήκατε ανάμεσα στην πρώτη καραντίνα και στον εγκλεισμό που βιώνουμε αυτές τις μέρες, όσον αφορά την ψυχολογία των αθλουμένων σας;

Κατά την προσωπική μου εμπειρία, κάθε ασκούμενος και κάθε πολίτης δεν ήλπιζε σε μια δεύτερη καραντίνα. Δεν βλέπω, δυστυχώς, την ίδια όρεξη για σωματική άσκηση, όπως στο πρώτο κύμα της πανδημίας και θεωρώ πως οφείλεται στο στρες, την αβεβαιότητα, τον καιρό, ο οποίος δεν επιτρέπει σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο και την ψυχολογική πίεση που μεταφέρεται μέσω των ειδήσεων. Θέλω να ελπίζω πως η μείωση της καθημερινής άσκησης δεν οφείλεται στο γεγονός πως δεν έρχεται καλοκαίρι…

Πως βιώνεις εσύ το δεύτερο κύμα της πανδημίας; Τι παρατήρησες στην δικιά σου ψυχολογική συνθήκη;

Τι πιστεύεις θα αποτελούσε πραγματικό κίνητρο για τους ανθρώπους, ώστε να συνεχίσουν να γυμνάζονται και να προφυλάσσουν την ψυχική τους υγεία;

Το κίνητρο για εμένα είναι η θέληση και ο στόχος. Η άσκηση και η ψυχολογία είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι κρίκοι, διότι για να δεις τα αποτελέσματα της προπόνησης, πρέπει να κοπιάσεις, να ιδρώσεις, να κουραστείς, να αφιερώσεις χρόνο, ίσως και χρήμα…αλλά όταν καταφέρεις το στόχο σου μετά από τόσο κόπο σίγουρα θα έχεις καλύτερη ψυχολογία, θα αισθάνεσαι όμορφα με τον εαυτό σου και μπορείς να θέσεις νέους και υψηλότερους στόχους προσωπικής εξέλιξης.

Τι θεωρείς ολοκληρωμένο σύστημα άσκησης για ένα άτομο;

Για εμένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα είναι αυτό που…μας ευχαριστεί πραγματικά! Πολύς κόσμος θεωρεί πλέον πως δεν έχει χρόνο να γυμναστεί ή δεν του αρέσει να γυμνάζεται…πιστεύω πως αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν βρει τον τρόπο άσκησης που τους ταιριάζει. Η προπόνηση πρέπει να έχει τη μορφή του χόμπι, για να είναι το ευχάριστο διάλειμμα μας μέσα στη μέρα. Τρέξιμο, ποδήλατο, βάρη, τέννις, yoga, ποδόσφαιρο, pilates, HIIT, kick boxing, ski, basket…βρες τι σε ολοκληρώνει!

Ποια η σημασία της αποδοχής του εαυτού σου και του σώματος σου όπως είναι στην ανάταση της ψυχικής υγείας. Πιστεύεις βοηθάνε τα σημερινά πρότυπα μέσα στα Social Media;

Έχω προβληματιστεί αρκετά με τα σημερινά πρότυπα…σίγουρα πλέον η προβολή είναι αρκετά μεγάλη και πολλοί νέοι μπορούν μέσω των social media να ανακαλύψουν ανθρώπους, οι οποίοι έχουν διακριθεί στον τομέα τους και μπορούν να αποτελέσουν πρότυπο. Ωστόσο θεωρώ πως οι περισσότεροι έχουν συνδέσει την επιτυχία με τους followers και όσοι είναι ενεργοί στα social media είναι αντίστοιχα και κοινωνικά αποδεκτοί χωρίς να προσφέρουν ένα…όραμα! Θεωρώ πως αν υπάρχει ψυχική και σωματική ισορροπία, τότε ο καθένας μπορεί να είναι πρότυπο του εαυτού του και να προσπαθεί για την προσωπική του εξέλιξη, χωρίς να επηρεάζεται από λανθασμένα πρότυπα.

Ευχές για τη Νέα Χρονιά!

Τέλος να αναφέρουμε ότι η Ειρήνη διατηρεί κανάλι στο YouTube όπου μπορείτε να βρείτε πολλών ειδών ασκήσεις! Εγγραφή => Eiri Zah